"KEMUT-KEMUT" - RAHSIA MS "V" YANG HEBAT

Ini ada lagi tips untuk bagaimana nak menjaga keharmonian rumahtangga

Keterampilan diri :

Jaga sri wajah..make up ngan wudhuk, jangan biar kan tahi mata anda ada sekilo kat mata tu, meluat suami tengok..bangun awal dari suami senang kita bermake up dan berwangi wangian. Body sentiasa jaga, jangan bagi dia subur, kekadang suami suka ngan bentuk badan kita yang montel, jangan kurus sangat, nanti tak berselera pulak suami kita macam tulang ayam yg kita buat sup di pasar malam tu.

Bau badan,,ha bab bab bau badan, ingat..ketiak kita tu, ketiak jangan lah bagi bau asam kor tu..ya rabbi..tolong lah jaga, dalam seminggu cuba cuci dengan limau purut atau dengan daun muda nya lakukan seminggu 3x, kekadang ketiak berbau bukan hubby kita nak bagi tau..dia biarkan je..nanti esok bila dia dah dapat spare tyre baru lah nak bagi tahu kekurangan kita satu persatu..ini tak kena itu tak kena..leceh betul kan kita wanita.

Bau adek kita (***tut***) yang ini lah penting sekali..jangan lah biar kan dia berbau, kekadang kalau datang period bau tu boleh mencelah keluar..dan kekadang suami kita tu suka mengecat tau.dan membersih segala sampah sarap lubang gua tu..kita nak tolak tak boleh..ha,..cuci ngan virgin wash tu..bau macam-macam ada jual la ni..pilih yang mana satu..agar kita punya adek sentiasa segar..satu cara lagi hubby kita lepas kita bersama atau selepas buat projek besar besaran segera cuci dengan air suam jangan dibiar kan melekit..aduh bab ni lah yang kena jaga selalu..nak jaga supaya adek kita sentiasa subur, buah manjakani rebus malam siap siap..campur ngan daun inai (untuk menyerikan wajah sama) bangun pagi selepas solat subuh tu duduk bersimpuh atau atas kerusi dengan kaki bertindih (duduk macam kerani kat opis tu lah) baca selawat 3x dan niat sama dan minum lah cuma kelat je bukan apa, manjakani tu boleh mencekangkan kulit badan dan muka juga menyempitkan pintu gua dimana tempat naga bertempur.

Kekadang kita dapati daging dibadan kita lembik saje..maka saya saran kan selalu kan minum manjakani..kita pun tak makan umur..kalau kita selalu minum air manjakani, maka selalu lah sapukan kulit badan tangan kaki muka ngan minyak baby tu..baby oil.. nampak lembut kulit kita..suami tengok pun terpesona, tak percaya..try cuba..manjakani tu juga, tidak membanyakkan air sungai atau kolah..sedang sedang je..hilang mata hitam timbul mata putih.,suami selalu sayang...masallah pulak kan..bila dah terlebih sayang tu..kemana kita pergi dia sentiasa ikut pulak..aduhhh...serba salah..so, wanita , perempuan diluar sana..jaga lah diri sendiri, jangan biarkan diri kita macam kain buruk..perketatkan diri kita ,segakkan diri kita didepan mata suami..agar rumah tangga sentiasa aman dunia akhirat.
    
Jamu
Himpunan pelbagai tumbuhan herba yang di dapati di sekitar alam sekeliling yang di satukan, digaul bersama lalu ditumbuk agar sebati. Semua aktiviti itu dikenali sebagai meramu, dari situ, khasiat dari himpunan tumbuhan itu dikumpulkan agar sebati sebagai penawar atau ubat. Secara kesimpulannya, Jamu bermaksud ramuan pelbagai tumbuhan dari alam sekitaran. (Menurut kaedah jawa)

Keberkesanan dari amalan dalam tempoh yang lama. Terbukti pengamalan makan jamu dalam tempoh yang lama berupaya membantu memberi khasiat dalam banyak perkara. Malah ia tidak hanya berfungsi sebagai penyembuh satu penyakit sahaja.

Contohnya :

1) Mengamalkan jamu langsing/susut perut dengan lebih lama akan membantu melancarkan penghadaman makan. Ia juga membatu tubuh agar tidak dilekati selulit semula dan kekal langsing.

2) Semua jenis jamu membantu sistem perpeluhan dan sisi aliran darah dalam tubuh agar kekal sihat

3) Semua jenis jamu membantu sistem regenerasi kulit tubuh dan memperkuatkan daya tahan tubuh. ia membuatkan kita sukar di serang penyakit dan dijangkit penyakit yang sama.

4) Jamu mengekalkan awet muda. Mengamalkan jamu terbukti membantu menguatkan daya tahan sel tubuh dan mengawetkannya dari di mamah usia.






Jamu Kemut-Kemut - Manjakani 
[Cara makan : 2 biji 3 @ 4 kali seminggu SAHAJA !!!!]

Amaran !!!! Dos berlebihan, membuatkan RUANG menjadi sempit :O

[RM25 - Kapsul] / [RM30 - Serbuk] 

**Mengurangkan Lelehan faraj & Masalah Keputihan sepantas satu (1) hari!, Rasai dan alaminya sendiri !!!

Ramai yang beranggapan bahawa manjakani adalah sejenis buah yang dihasilkan oleh pokok manjakani. Sebenarnya manjakani ialah sejenis puru atau benjolan yang terhasil pada kulit sesetengah pokok seperti pokok mempening hasil dari tidakbalas pokok terhadap serangan sejenis tebuan (cynipsh gallae tinctoria).

Serangan ini akan menyebabkan kulit pokok bertunas, apabila tebuan mengeluarkan larva dan larva ini menetas sejenis bahan kimia yang merangsang pertumbuhan puru akan terhasil.Buah manjakani yang berkualiti baik selalunya ialah buah yang dipetik ketika anak tebuan mula membesar kerana ketika ini peratus tanin yang tinggi akan dimakan oleh anak-anak tebuan tersebut. Tanin yang tinggi akan meningkatkan lagi khasiat manjakani.Biji manjakani berbentuk bulat berkerutu sebesar biji guli.Warna hijau kebiruannya akan berubah menjadi warna kelabu atau putih apabila ia kering.Bahagian dalamnya berwarna putih kekuningan.

Biji manjakani mengandungi 50-70 % tanin dan 3 % gallic asid dan amat berkesan dan bertindak dalam tempoh yang amat singkat (sepantas 1 hari kerana ia benar-benar asli tanpa campuran) dan tanpa perlu melalui kesengsaraan pahitnya. Penggunaan yang ringkas tanpa memeningkan kepala.

Rahsia Manjakani
* Awet Muda – Antioksida melambatkan proses penuaan sel.
* Pencegahan Kencing Manis – Asid galik mengatasi kencing manis dan lelah.
* Pencegahan barah payudara dan rahim – Antioksida manjakani mampu mencegah barah buah dada dan barah rahim.
* Pencegahan bau yang tidak diingini – Manjakani dikatakan bersifat astringen, berupaya membasmi bakteria dan kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada faraj.
* Memulih otot dalaman faraj – Tannin pada manjakani khabarnya mampu menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan sekali gus merapatkan bahagian yang longgar atau kendur.
* Mengawal lendir dan lelehan faraj – Astringen berupaya menyerap lendir dan lelehan faraj.
* Menegangkan, menghilangkan kesan jerawat dan mencantikkan kulit – Astringen dalam manjakani boleh mencantikkan kulit dan mencegah jerawat (digunakan sebagai masker)
* Mengetatkan faraj wanita seperti perawan
* Menyahbau alat sulit
* Penawar pada penyakit keputihan yang biasa dialami ramai wanita.
* Mencerahkan bahagian yang hitam seperti celah ketiak dan kelangkang peha.
* Membantu melawaskan pembuangan air besar kerana mengandungi kandungan
serat yang tinggi.
* Membantu menstabilkan hormon
* Melancarkan darah
* Menambahkan tenaga
* Mengecutkan tisu-tisu – Astringen dikatakan berupaya dan amat mujarab untuk mengecutkan semula tisu-tisu di dalam dan juga untuk luka luaran faraj terutamanya selepas bersalin.
* Merawat kencing manis dan asma
* Untuk kegunaan luaran buah manjakani bleh boleh ditampal pada kesan jahitan bersalin untuk mengurangkan kesakitan dan ngilu kesan jahitan.
* Serbuk Manjakani boleh dibancuh dengan air suam dan dimakan bersama madu.




Read more...

ORDER FORM

NAME:
EMAIL ADDRESS:
CONTACT NO:
MAILING ADDRESS (P.O BOX ADDRESS WILL NOT ACCEPTED):
LIST OF ORDERS
PAYMENT METHOD: MBB
PBB
OTHERS
PLEASE TYPE PAYMENT REFERENCE (DATE & TIME)

SERIOUS BUYER ONLY WILL BE ENTERTAINED


Put a website form like this on your site.