RAPET, HARUM, SUBUR & MANTAP - HIMPUNAN JAMU TRADISIONAL


HIMPUNAN JAMU TRADITIONAL

Himpunan pelbagai tumbuhan herba yang di dapati di sekitar alam sekeliling yang di satukan, digaul bersama lalu ditumbuk agar sebati. Semua aktiviti itu dikenali sebagai meramu, dari situ, khasiat dari himpunan tumbuhan itu dikumpulkan agar sebati sebagai penawar atau ubat. Secara kesimpulannya, Jamu bermaksud ramuan pelbagai tumbuhan dari alam sekitaran. (Menurut kaedah jawa)

Pengambilan jamu dalam kalangan masyarakat diamalkan sejak kecil sehingga mereka meningkat dewasa. Bukan wanita yang bersalin sahaja perlu mengamalkan makan jamu, para-para remaja perlu mengamalkan pemakan jamu untuk memelihara tubuh supaya tidak dimamah usia pada awal waktu.

 “Seharusnya remaja mengambil jamu untuk jaminan kesihatan dan kekuatan tubuh badan ketika menginjak dewasa kelak. Apabila remaja sudah dididik dengan pengambilan jamu, tubuh menjadi bertenaga dan memudahkan mereka bergerak aktif dalam kehidupan seharian,”namun situasi ini sukar dilihat di negara kita. Rata-rata golongan wanita hanya sibuk mengambil dan mencari jamu ketika dalam proses berpantang bersalin.

“Sebaik saja selesai tempoh berpantang, pengambilan jamu sudah tidak dipedulikan lagi. Ini kerana segelintir wanita berpendapat badan mereka sudah cukup kuat dan bertenaga semula,” 

Secara umumnya, jamu ialah penawar tradisional yang turut dikenali dengan sebagai herba. Ia diperbuat daripada bahan-bahan semula jadi khususnya tumbuh-tumbuhan yang mempunyai khasiat tersendiri. Antaranya ramuan akar-akar pokok, daun, kulit, batang dan buah. Bahan-bahan itu akan diadun bagi mendapatkan jamu dalam bentuk kaplet, serbuk atau cecair. Rasanya yang pahit kadangkala mendorong pengguna mencampurkan sesudu madu lebah.

“Tidak dinafikan rasanya yang pahit membuatkan orang ramai khususnya remaja dan generasi muda enggan mengambil jamu. Secara tidak langsung mereka lebih gemar mengambil ubat-ubatan moden yang tidak mengeluarkan bau. Namun jangan khuatir kerana pada hari ini, jamu juga ada dalam bentuk kapsul yang mudah ditelan dengan perbanyakkan meminum air kosong.


Click >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Khasiat Jamu 

Keberkesanan dari amalan dalam tempoh yang lama. Terbukti pengamalan makan jamu dalam tempoh yang lama berupaya membantu memberi khasiat dalam banyak perkara. Malah ia tidak hanya berfungsi sebagai penyembuh satu penyakit sahaja.

Contohnya :
 
1) Mengamalkan jamu langsing/susut perut dengan lebih lama akan membantu melancarkan penghadaman makan. Ia juga membatu tubuh agar tidak dilekati selulit semula dan kekal langsing.

2) Semua jenis jamu membantu sistem perpeluhan dan sisi aliran darah dalam tubuh agar kekal sihat

3) Semua jenis jamu membantu sistem regenerasi kulit tubuh dan memperkuatkan daya tahan tubuh. ia membuatkan kita sukar di serang penyakit dan dijangkit penyakit yang sama.

4) Jamu mengekalkan awet muda. Mengamalkan jamu terbukti membantu menguatkan daya tahan sel tubuh dan mengawetkannya dari di mamah usia.


Tips untuk bagaimana nak menjaga keharmonian rumahtangga

Keterampilan diri :

Jaga sri wajah..make up ngan wudhuk, jangan biar kan tahi mata anda ada sekilo kat mata tu, meluat suami tengok..bangun awal dari suami senang kita bermake up dan berwangi wangian. Body sentiasa jaga, jangan bagi dia subur, kekadang suami suka ngan bentuk badan kita yang montel, jangan kurus sangat, nanti tak berselera pulak suami kita macam tulang ayam yg kita buat sup di pasar malam tu.

Bau badan,,ha bab bab bau badan, ingat..ketiak kita tu, ketiak jangan lah bagi bau asam kor tu..ya rabbi..tolong lah jaga, dalam seminggu cuba cuci dengan limau purut atau dengan daun muda nya lakukan seminggu 3x, kekadang ketiak berbau bukan hubby kita nak bagi tau..dia biarkan je..nanti esok bila dia dah dapat spare tyre baru lah nak bagi tahu kekurangan kita satu persatu..ini tak kena itu tak kena..leceh betul kan kita wanita.

Bau adek kita (***tut***yang ini lah penting sekali..jangan lah biar kan dia berbau, kekadang kalau datang period bau tu boleh mencelah keluar..dan kekadang suami kita tu suka mengecat tau.dan membersih segala sampah sarap lubang gua tu..kita nak tolak tak boleh..ha,..cuci ngan virgin wash tu..bau macam-macam ada jual la ni..pilih yang mana satu..agar kita punya adek sentiasa segar..satu cara lagi hubby kita lepas kita bersama atau selepas buat projek besar besaran segera cuci dengan air suam jangan dibiar kan melekit..aduh bab ni lah yang kena jaga selalu..nak jaga supaya adek kita sentiasa subur, buah manjakani rebus malam siap siap..campur ngan daun inai (untuk menyerikan wajah sama) bangun pagi selepas solat subuh tu duduk bersimpuh atau atas kerusi dengan kaki bertindih (duduk macam kerani kat opis tu lah) baca selawat 3x dan niat sama dan minum lah cuma kelat je bukan apa, manjakani tu boleh mencekangkan kulit badan dan muka juga menyempitkan pintu gua dimana tempat naga bertempur.

Kekadang kita dapati daging dibadan kita lembik saje..maka saya saran kan selalu kan minum manjakani..kita pun tak makan umur..kalau kita selalu minum air manjakani, maka selalu lah sapukan kulit badan tangan kaki muka ngan minyak baby tu..baby oil.. nampak lembut kulit kita..suami tengok pun terpesona, tak percaya..try cuba..manjakani tu juga, tidak membanyakkan air sungai atau kolah..sedang sedang je..hilang mata hitam timbul mata putih.,suami selalu sayang...masallah pulak kan..bila dah terlebih sayang tu..kemana kita pergi dia sentiasa ikut pulak..aduhhh...serba salah..so, wanita , perempuan diluar sana..jaga lah diri sendiri, jangan biarkan diri kita macam kain buruk..perketatkan diri kita ,segakkan diri kita didepan mata suami..agar rumah tangga sentiasa aman dunia akhirat.



1) Jamu Kemut-Kemut - Manjakani 
[Cara makan : 2 biji 3 @ 4 kali seminggu]
Kandungan : 32 Kapsul / Harga : RM25
Kegunaan :  Mengurangkan lelehan vagina, dan keputihan kronik, merapatkan ruang vagina.


2) Masker Ghurah Vagine - Manjakani 
Kandungan : Serbuk /Harga : RM35
Kegunaan :  Merapatkan ruang vagina, membaik pulih vagina, feminine wash "asli", membantu mengurangkan vagina yang berbau, ubat sapu untuk luka bagi ibu yang melahirkan.

**Mengurangkan Lelehan faraj & Masalah Keputihan sepantas satu (1) hari!, Rasai dan alaminya sendiri !!!
  



2) Jamu Lepas Bersalin - Diambil oleh ibu-ibu di dalam pantang, untuk memperbaiki luka dalaman selepas melahirkan, menjaga rahim dan membetulkan urat saraf.
[Cara makan - 2 biji 2 kali uisehari selama tempoh berpantang]
kandungan : 60 Kapsul
Harga : RM45



3) Jamu Kesuburan - Untuk mereka yang mengalami masalah sengugut yang teruk, masalah keputihan yang kronik, sukar mengandung, hormon tidak stabil, gangguan peredaran darah Haid.

[Cara makan - 2 biji Sehari] Makan selama 15 hari selepas itu disambung pula dengan Jamu mantap dalaman]
Kandungan : 30 Kapsul
Harga : RM35


[PICTURE UNDER MAINTENANCE

4) Jamu Mantap Dalaman - Untuk mereka yang mementingkan kesihatan luaran dan dalaman. Awat muda, rapat, harum subur & mantap.
[Cara makan - 2 biji Sehari / diambil setiap hari]
Kandungan : 60 Kapsul
Harga : RM45



Read more...

ORDER FORM

NAME:
EMAIL ADDRESS:
CONTACT NO:
MAILING ADDRESS (P.O BOX ADDRESS WILL NOT ACCEPTED):
LIST OF ORDERS
PAYMENT METHOD: MBB
PBB
OTHERS
PLEASE TYPE PAYMENT REFERENCE (DATE & TIME)

SERIOUS BUYER ONLY WILL BE ENTERTAINED


Put a website form like this on your site.